Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO (Search engine Optimization) betekent het optimaliseren van een website voor zoekmachines. Wanneer een website goed is geoptimaliseerd voor zoekmachines, zal deze beter vindbaar zijn dan die van concurrerende websites en meer klanten opleveren.

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO (Search engine Optimization) betekent het optimaliseren van een website voor zoekmachines. Wanneer een website goed is geoptimaliseerd voor zoekmachines, zal deze beter vindbaar zijn dan die van concurrerende websites en meer klanten opleveren.

Meer relevante bezoekers

Het bereiken van meer relevante bezoekers begint bij een zoekwoord onderzoek om zeker te weten dat de juiste teksten op de website worden gebruikt. Dit zoekwoord onderzoek vormt de basis van de SEO strategie die wordt opgebouwd in de website. Denk hierbij aan menustructuur, pagina opbouw en url structuur. Urls en de content worden afgestemd op deze zoekwoorden, waardoor ze voor Google en andere zoekmachines een bepaalde relevantie zullen krijgen. Door deze relevantie geeft de betreffende zoekmachine de website een plaats in de rankings.

Zoekmachine optimalisatie: meer klanten

Als je weet dat plaats 1 tm 5 67,5% van alle clicks krijgt, en dat 62% kiest voor een organisch resultaat in plaats van een advertentie, dan begrijp je dat zoekmachine optimalisatie op de lange termijn veel kan opleveren.

SEO pakket

Helaas kom je bij zoekwoorden met veel concurrentie niet zomaar op een 1e, 2e of 3e plaats terecht. Een SEO pakket kan dan uitkomst bieden. Bij een SEO pakket wordt er maandelijks aan de vindbaarheid van de website gewerkt om diverse zoekwoorden hoger te laten eindigen in de zoekresultaten.

SEO feitjes:

  • Plaats 1 tm 5 krijgt 67,5% van alle clicks. (moz)
  • 65% van alle domeinen die hoog scores op zoekwoorden met hoge volumes zijn HTTPS...
  • Na een zoekopdracht klikt 62% op een organisch resultaat. (Rand Fishkin – moz)
  • 53% van alle mobiele website bezoeken worden afgebroken wanneer het laden langer duurt dan 3 seconden. (Google)

Een snelle website is van belang bij zoekmachine optimalisatie!

Google voert steeds updates uit in haar algoritme. Een van de recente updates betreft snelheid van websites. Een snelle website wordt dus steeds belangrijker en maken wij WordPress websites die snel en 'clean' zijn.

Daarbij hebben we stabiele servers die zijn uitgerust met het snelle 'Varnish caching', waardoor websites razendsnel laden.

Snelle en veilige hosting extra belangrijk bij search engine optimalisatie

We bieden SSD hosting aan. SSD schijven zijn snelle harde schijven, die wegverkeer razendsnel kunnen afhandelen. Deze servers zijn bovendien speciaal ingericht voor het gebruik met WordPress.

Daarbij bieden we GRATIS SSL aan bij al onze hosting-pakketten. Met SSL wordt de website versleuteld, en de url veranderd naar https: ipv http: . In de diverse browsers is bovendien een slot icoontje te zien, waardoor de bezoeker weet dat de website veilig is.

Naast snelle servers bieden we ook server-caching  aan, waardoor de laadtijd nóg korter wordt. Het gebruik van caching is, behalve fijn voor een bezoeker, van positieve invloed op zoekresultaten in Google en andere zoekmachines. Klik hier voor meer informatie over hosting en de Tarieven. Wil je alles in 1? kijk dan bij onze website pakketten.

Zoekmachine optimalisatie en mobiel vriendelijke websites

Sinds ongeveer twee jaar is het mobiele aspect meegenomen in het google algoritme. Dat betekend dat wanneer je website mobiel vriendelijk is, deze beter scoort dan de niet mobiel vriendelijke websites. Heb je nog geen mobiel vriendelijke website? Vraag dan een offerte aan.

HTTPS: veiligheid nu ook van invloed op zoekresultaten

Sinds januari van 2017 is https verplicht voor websites die bezocht worden met de Google chrome browser. Wanneer een website geen SSL certificaat heeft, wordt de website als onveilig gemarkeerd. Dit zou in bezoekers kunnen schelen, aangezien de bezoeker een melding te zien krijgt dat het een onveilige website betreft. Men moet dus doorklikken in de browser, en wanneer en dit niet doet, zullen ze teugen naar de zoekresultaten om een website te zoeken die de melding niet weergeeft.