SEO pakket
Hét SEO abonnement voor betaalbare SEO
Naast het ontwikkelen van WordPress websites is Studio Het Zwarte Schaap gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie (SEO). SEO is het verbeteren van websites om ze beter te laten scoren de zoekresultaten van Google.
Wil je jouw website laten optimaliseren voor Google? Bekijk onze SEO pakketten.
SEO pakket S
€ 169- p.m. *
€ 349,- eenmalig
- 2 uur per maand werken aan de vindbaarheid van de website.
- Focus op 1- 10 zoekwoorden
- Aanpassen/schrijven van teksten
- Optimaliseren afbeeldingen
- Optimaliseren snelheid website
- Nalopen & verwijderen gebroken links
- Maandelijkse rapportage
- Linkbuilding (c.a. 5 links per maand)
SEO pakket M
€ 299- p.m. *
€ 449,- eenmalig
- 4 uur per maand werken aan de vindbaarheid van de website.
- Focus op 10- 20 zoekwoorden
- Aanpassen/schrijven van teksten
- Optimaliseren afbeeldingen
- Optimaliseren snelheid website
- Nalopen & verwijderen gebroken links
- Maandelijkse rapportage
- Linkbuilding (c.a. 10 links per maand)
SEO pakket L
€ 425,- p.m. *
€ 549,- eenmalig
- 6 uur per maand werken aan de vindbaarheid van de website.
- Focus op 20- 30 zoekwoorden
- Aanpassen/schrijven van teksten
- Optimaliseren afbeeldingen
- Optimaliseren snelheid website
- Nalopen & verwijderen gebroken links
- Maandelijkse rapportage
- Linkbuilding (c.a. 15 – 20 links per maand)
* Voor SEO pakketten geldt een minimale contractsduur van 4 maanden
Omdat zoekmachine optimalisatie geen simpele druk op de knop is wordt er bij elk SEO pakket minimaal 4 maanden gewerkt aan de verbetering van de vindbaarheid van de website. Je krijgt elke maand een overzichtelijke rapportage van de stand in Google.
Deze websites staan dankzij het SEO pakket op de 1e plaats in Google
ProPerfect Restyling
SEO, Webdesign
Stretchtent verhuur brabant
SEO, Webdesign
Waarom een SEO abonnement en geen offerte?
Met een SEO abonnement werken aan de vindbaarheid op lange termijn
Een website vindbaar maken is geen simpele druk op de knop. Dus de vraag wat kost SEO is niet direct te beantwoorden.Er gebeuren op het internet veel dingen waar je niet zelf invloed op hebt. Bovendien is na optimalisatie het resultaat niet direct zichtbaar. Je zult altijd een periode moeten wachten tot de resultaten zichtbaar zijn en zijn verwerkt door het algoritme van Google. Die tijd kan variëren van enkele dagen tot weken of zelfs maanden.
Het leek ons daarom logisch om betaalbare SEO abonnementen aan te bieden waarin we op maandelijkse basis werken aan de vindbaarheid van de website. Zo haal je stapsgewijs betere posities in google. We maken SEO daarmee betaalbaar en schaalbaar. Dus géén vanafprijs van €500 per maand en na 3 maanden al opzegbaar, mocht er iets onverwachts gebeuren. Op deze manier verspreid je de SEO kosten per maand, en blijft het betaalbaar. In dat opzicht is het SEO pakket de ideale oplossing voor bedrijven die hoger in Google willen staan met de website, maar geen groot marketing budget hebben.
Werkwijze SEO abonnement
Bij SEO optimalisatie wordt onderscheid gemaakt tussen ‘on page‘ en ‘off page‘ optimalisatie. ‘On page’ optimalisatie gebeurt op de website of pagina zelf. Denk hierbij aan tekst, afbeeldingen en meta-informatie. Met ‘off page’ optimalisatie worden de signalen bedoeld die niet op de website zelf voorkomen. Denk hierbij aan link-building of social media berichten.
Voordat we met het ‘off page’ gedeelte kunnen beginnen zal eerst de ‘on-page’ optimalisatie in orde moeten zijn. Hierbij gaan we als volgt te werk.
‘On page’ SEO optimalisatie wordt bereikt met de volgende stappen
Zoekwoord onderzoek
Met een zoekwoord-onderzoek bepalen we met welke termen jouw bezoekers de website zullen gaan vinden.
Tekst
Op basis van de zoekwoorden maken we passende teksten. Een goede tekst met de juiste hoeveelheid zoekwoorden zorgt voor herkenning bij de bezoeker, en is daarnaast belangrijk om door Google opgepikt te worden.
Afbeeldingen
We zoeken goede afbeeldingen, passend bij het onderwerp. Deze afbeeldingen worden voorzien van optimalisatie, zodat ze relevant worden, en de zoektermen versterken
Meta informatie
De meta informatie is de introductietekst die wordt getoond onder de URL in ze zoekresultaten. Door hier de juiste termen te zetten worden de zoekwoorden benadrukt en weet Google, maar ook de bezoeker waar de pagina over gaat.
Sitemap
Nadat alle bovenstaande acties zijn uitgevoerd wordt een sitemap aangemaakt. Vervolgens wordt deze aangemeld bij Google Search Console. Hiermee zorgen we dat alle pagina’s van de website worden gelezen en opgenomen (geïndexeerd) door Google. Dit zorgt ervoor dat de webpagina een bepaalde score krijgt in de zoekresultaten van Google.
Snelheid
Waar mogelijk zorgen we voor een snellere website. Dit kan middels caching, of voor het gebruik van andere plugins waar we snelheid kunnen winnen.
‘Off page’ SEO
Na de ‘on-page’ optimalisatie werken we maandelijks aan de ‘off-page’ optimalisatie. Dit doen we door middel van het plaatsen van links van andere relevante websites. Dit heet link-building. Met goede link-building ontstaat uiteindelijk een gevarieerd link-profiel, wat zorgt voor een betere score in de zoekresultaten.
Link-building kan ook tegen je werken
Je kunt link-building ook verkeerd aanpakken. Dan doet het meer kwaad dan goed. Wat we steeds vaker tegenkomen zijn websites die door SEO-cowboys kapot zijn gespamd .Het gevolg is dat een domein wordt vervuild, en Google het idee heeft dat je de boel loopt te flessen. Wat er dan gebeurt is dat de authoriteit van jouw domein daalt , en bijvoorbeeld ziet dat de rankings snel dalen.
Google wordt steeds beter in het detecteren van slechte websites, en zal uiteindelijk zelf beoordelen dat de links niet natuurlijk zijn en dus niet meetellen. Toch is het in sommige gevallen aan te raden om de links , en dus het domein, op te schonen. Je kunt bij Google links disavowen, en zo eigenlijk aangeven dat je niets met die website te maken wilt hebben.
Hoe herken je slechte links?
Wij gebruiken verschillende tools om links te controleren. SERanking en SEMRush zijn de tools die wij gebruiken. Ook kijken we regelmatig in Google search console om te kijken wat we tegenkomen.
Zomaar wat voorbeelden van dingen die we tegen zijn gekomen:
Voor een website van een zzp-er die ongeveer 3 jaar bezig is, en nog nooit aan link-building heeft gedaan is 63.800 linkjes echt veel te veel. Dit is onnatuurlijk, en bij een domein als deze is actie nodig. Een do follow/ no follow verhouding van 99,9 tegen 0,1% is niet natuurlijk, en daarbij is het verdacht dat er slechts van 5 domeinen wordt gelinkt naar de homepage. Klopt niets van.
Als ongeveer de helft van de links als toxic of wellicht toxic wordt aangemerkt, dan is er op z’n minst onderzoek nodig. In dit geval is het het verijderen van links
Wat hier opviel is dat een site veel te veel interne links had in Google Search Console. In dit geval was de oude wordpress website gehacked.
Hier kwamen we pas achter nadat de nieuwe site was opgeleverd, en we wilden beginnen met het verbeteren posities in Google. In dit geval hebben we een disavow lijst aangeboden aan Google met met meerendeel van deze interne links. Ja, interne links disavowen kan dus ook.
Liever niet natuurlijk, maar in dit geval leek dat de enige manier om google te forceren om deze links te verwijdern. Na 3 maanden was er een duidelijk resultaat zichtbaar: Google had eindelijk door dat deze pagina’s niet bestaan, en dat de linkjes konden worden losgelaten. Nog steeds 640 interne links, maar dit lastige varkentje is gewassen!